Sidor

fredag 18 maj 2012

Hortensiakrans

Jag har ofta beundrat kransar
gjorda av Hortensiablommor,
bl.a. i Jeanne d'Arc Living magasinet ..
.. och eftersom min Hortensia hade sett sina bästa dagar,
fick jag idéen att pröva göra en krans av den :)
Jag använde mig av virad järntråd som stomme
och blomtejp, som jag virade runt både
stommen och blomstjälkarna,
för de är väldigt sköra.
(Har Odd Mollys broschyr från ifjol som underlag :-)
Det fungerade riktigt bra och så här blev kransen.
Jag är riktigt nöjd :)
Spännande hur färgen på Hortensior ändras.
För en tid sedan hade blomman denna rosa nyans!
Nu hoppas jag att kransen skulle torka fint
och behålla sin charmiga färg,
få se hur det går :))
Idag blir det jobb och sedan ledigt igen :D
Tack för era vänliga hälsningar!
Ha ett riktigt trevligt
veckoslut!
kram Tini






16 kommentarer:

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Hejssan!
Vad fin krans du gjort :)
har hört att om man sprayar hårspray på blommorna så håller de färgen och hålls fina :). Har ej prövat det själv.
Ha en super fint veckoslut
Kram Erica

Så Vitt Jag Vet sa...

Blev helt förvånad och tänkte att hur kan du ha hösthortensia nu mitt i bästa våren..
Färgen var som hösthortensia.. Kransen kommer att hålla sej så vacker hur länge som helst...
Kraam
Sanne

Kickan Style sa...

Vilken vacker krans!! Helt underbar!

Ha en fin dag!
Kristina

"Hemmet är min vrå" sa...

Jättefin blev den. Tack för fina tipset. Kram Mimmi

STENLYCKA sa...

Vad fin den blev, så duktig du är! Skall bli spännande att se om den håller färgen.
Ha en fin fredag.Jag skall ta mig en tur till vår stad där det är marknadsdag.
Kram Raina

Livingroom sa...

Så vacker krans du gjort. Underbar färg. Jag har några hortensia kasar i en vas som hållit sej i flere år redan. Färgen har hållit rätt så bra. Kan hända att förändringen kommit av ett lager damm som lagt sej på blommorna... Ha en fin och skön helg!

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei Tini :)

Så utrolig nydelig krans! Du er kjempeflink :) Nydelig farge på den :)

Ha ei fin helg, vennen , og kos deg masse :)
Klem og kos Lisa:)

Johanna Stålros sa...

Oj så vacker den blev- den ska du verkligen vara nöjd med!
Önskar dig en fin helg.
Kram

Tinas bo sa...

Jösses vad vacker den blev!!
Vad duktig du är... :))

Ha en mysig helg
Kram Tina

Anonym sa...

Hei!
Så utrolig vakker krans, herlige blomster:)
Ha en strålende helg

Klem Merete

Monica sa...

Nej men så fin den blev...
Den kommer att hålla länge. Har några kvistar uppe på skåpet i köket. Helt fina, fast aningen dammiga nog.

Här skall det köpas en hortensia imorgon!
Och göras krans!
Hoppas jag hittar en någorlunda billig....

Se nu va' du ställde till med ;)

Ha det bra
Monica

Sommerhuset i bakken sa...

Den ble jo helt nydelig! Så dekorativ og fin! Så flink du er!

Ha en super kveld!

www.InWhite4You.se sa...

Vad du kan. Jättefint blev det.
Kram Lena

www.InWhite4You.se sa...

Förresten var har du hittat den fina spegeln? Är den antik? Kram

Puumuli sa...

Helt underbar pastellfärgad krans! Som en dröm helt enkelt. Ha en skön söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken härlig krans
Ha en bra vecka
kram Rosa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...