Sidor

fredag 19 december 2014

Stöpt ljus ..

Det blir ofta lite stearin kvar
i värmeljusen ..
.. så jag har tagit tillvara stearinet  och
stöpte nu nya ljus av det.
Jag gjorde oxå mitt första
bivaxljus ..
.. och det brinner riktigt
fint!
Vi var en sväng in till Helsingfors
med dottern för att köpa julklappar och
så här fint hade man pyntat i Forums köpcentrum :))

Tack för kommentarerna till
dotterns ljuskub :D 
 
Ha en riktigt fin helg!
*
kram Tini 
Julgatan (Alexandersgatan) i Helsingfors.

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Åh så fint du gjort...min pappa har haft biodling, då gjorde han också ljus av bivax ;))....ha det gott och sköt om dej!!
Kram bia

AnniK sa...

Kynttilänrippeistä olet taikonut kauniin uuden kynttilän ja mehiläisvahakynttiläkin on kaunis. Mukavaa viikonloppua sinne!

choicesbyannie sa...

Det där att stöpa egna ljus är en trevlig sysselsättning. Det brukar jag göra här hemma också:)

Fin helg önskar jag dig
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...