Sidor

söndag 4 januari 2015

Bildöverföring

Pysselverkstaden är i gång och
nu har jag lekt lite med
bildöverföring :)
Bilden på toalettväskan överförde jag 
m.hj. av nagellacksremover.

Det gick ju bra, så jag måste testa
hur metoden fungerar på andra
material oxå.
Här har jag överfört bilden
på en papperspåse och
det det blev helt ok, fastän
bilden skulle förstås synas bättre på
vitt papper.
Så blev jag nyfiken på
om metoden går att använda för att
överföra en bild på trä  ..
.. och jo nog gick det,
fastän det blev
lite suddigt på ett ställe.
Det kan hända att pappret rörde på sig.
Men nu har jag lekt färdigt för idag
och det är dags att göra
något nyttigt ;)

Om du vill pröva på den här
bildöverföringsmetoden, så
hittar du bra anvisningar på
 Sannes blogg genom att
klicka här :)
 Det fungerar på samma sätt
som med lavendelolja :)
***
God fortsättning på söndagen
och
tack för kommentarerna till
påsen i föregående inlägg :D

Ha en riktigt fin ny vecka!
*
kram Tini

3 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Är så fint allt du gör
ha en fin helg
kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Så duktig du är på att fixa och trixa, hihi....allt blir så bra ;)
Ha en fin söndag!
Kram bia

Så Vitt Jag Vet sa...

Så fint och tydligt det blev. Nagellacksborttagningsmedel är nog betydligt billigare än lavendelolja.
Kraam
Sanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...