Sidor

måndag 24 augusti 2015

Trädgårdspics

Jag har länge önskat mig en
riktig systemkamera och när jag
erbjöds tillfälle att köpa en Canon EOS 550D
som begagnad, så slog jag till.
Jag köpte oxå ett zoomobjektiv,
Canon 18-135 och idag lekte jag
lite med kameran i trädgården.
Här kommer några pics :)
Ormbunke i motljus på kvällskröken.
Bollhortensia (tror jag den heter).
Dillen köpte jag i matbutiken
i början av sommaren och planterade
ut i planteringslådan.
I lådan växer oxå persilja, citronmeliss, mynta och basilika.
Myntan och citronmelissen har övervintrat i lådan.
Eftersom myntan lätt breder ut sina rötter i hela
lådan försökte jag avskärma den med en trasig terrakottakruka.
Få se om det fungerar ..
 
De vita blommorna lyser vackert
i skymningnen.
***
Skönt att vi fått njuta av
sol och värme oxå denna sommar.
Det får gärna fortsätta :)
Tack för kommentarerna
till armbandet i mitt förra inlägg :D
Ha en riktigt god
fortsättning på veckan!
*
kram Tini


5 kommentarer:

MINA TVÅ HEM sa...

Det är nog säkert stor skillnad på olika kameror, själv har jag varit nöjd med den jag har.
Ha en bra vecka!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

AnniK sa...

Onnea uudesta kamerasta! Upeita kuvia. Kuvauksen harjoittelu on niin mielenkiintoista. Hyvin kasvavat yrtit kasvatuslaatikossasi. Nyt vaan sato talteen pakkaseen. Mukavaa tiistaita!

choicesbyannie sa...

Så vackra bilder och så roligt med en ny kamera. Jag lekte också med min kamera här om dagen, fantastiskt roligt.

Fin dag önskar jag dig
KRam
Annie

House and Garden by Bia sa...

Så fina bilder !....verkar vara en bra kamera...men även den som står bakom kameran verkar vara bra på att ta bilder, hihi....jag har en liten Canon bara, men den får duga !!
Kram bia

Monica sa...

Fina bilder, ormbunken var som en tavla.
Alltid drömmer man om en ny fin kamera men de kostar ju skjortan.

Ha det bra
Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...