Sidor

tisdag 15 juli 2014

Kuopio

På söndag kom vi hem från vår
lilla tripp till Kuopio.
Varmt och soligt väder hade vi,
så det var riktigt trevligt
att promenera omkring i staden :)
 Några inredningsbutiker besökte jag också,
men det blev inga uppköp denna gång.
En lykta i maroccansk stil frestade mig nog,
men jag tyckte att 39 e var för dyrt.
(Den mindre lyktan som hänger i bilden längst till höger.)
 Jag besökte även en hantverkargata och
några loppisar ..
 .. men jag vet inte om jag blivit kräsen eller vad,
men inget följde med härifrån heller ;)
*
En kryssning på Kallavesi (insjön vid staden)
hann jag också med ..
.. och så lånade jag en cykel av hotellet
och cyklade till utsiktstornet Puijon torni.
En ganska tung cykelresa blev det,
för det är 1,2 km uppförsbacke till tornet!
Vägen som jag cyklade upp till tornet
syns i nedre kanten på kollaget.
Men det gick ju sedan med fart
att åka ner tillbaka :D
Till höger syns Puijos hoppbackar och några
modiga backhoppare tränade som bäst
i den större backen.
***
En trevlig resa hade vi,
men på tåget förväxlades min
kappsäck, så jag kom hem med fel väska!
Det var ju inte så roligt,
i synnerhet som jag hade mina bankkoder
mm. i väskan.
Men till all lycka fick jag
min egen väska med innehållet i behåll
tillbaka från hittegodsbyrån idag :))
*
Här fortsätter jobbet med
sockeln och kakelplattorna,
så snart får ni se hur det blir :D
Ett varmt tack för kommentarerna
som ni gett er tid att skriva!
 Ha en riktigt fin och skön
fortsättning på veckan!

kram Tini

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så många fina ställen du besökt;)
Det verkar som det är semester i bloggvärlden...det märks med färre besök och färre inlägg...
Ha det gott!!
Kram bia

Så Vitt Jag Vet sa...

Ups det med kappsäcken.. Tur att det ordnade sej. Ser att du haft det skönt !
Kraam
Sanne

AnniK sa...

Hauska juttu on se että itse pyörähdin samoissa maisemissa tiistaina :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...