Sidor

lördag 15 mars 2014

Lite blandade bilder ..

.. denna lördag i mars,
då vintern kom tillbaka :)
Det kändes nog konstigt att titta ut i morse,
när vi över en natt gick från nästan bar mark till full vinter,
men det lär nog inte vara så länge :)
I inredningen har det inte skett så mycket på sistone,
så jag visar lite blandade bilder som jag tog idag ..
Den gamla Favorit köksvågen har jag inte visat
så ofta på bloggen ..
.. och den lite annorlunda soppskålen
har jag köpt på ett loppis i Rovaniemi
för nästan 20 år sedan.
Den lilla rakspegeln är från Fågel blå :) 
Men nu blir det dags att dra på sig kläderna
och gå ut och skotta snö :)
***
Tack för kommentarerna och
hälsningarna :D
Ha en riktigt fin helg!
*
kram Tini



tisdag 11 mars 2014

Liten Cream & Kaffe Bloppis :)

Nu har jag städat i klädskåpet
och tänkte prova på en liten Bloppis :)
Kofta från Cream i gammelrosa färg,
som jag använt 1-2 ggr.
stl L
25 e + postavg.
Klänning Cream stl. 42, oanvänd
30 e + postavg.
Svart kofta från Kaffe stl. M
50 % bomull, 50 % acryl
oanvänd
20 e + postavg.
*
Om du är intresserad av något,
så är det bara att kommentera till inlägget
eller maila mig på:
tinisvitahemblogspot@hotmail.fi
***
Ha en riktigt fin
fortsättning på veckan!
kram Tini 

söndag 9 mars 2014

Bild på glasburk

Igår sken solen så fint och det var
vår i luften.
Förutom en promenad i solen
fick det bli lite städning
av köksskåpen :)
 Jag provade oxå på att överföra
en bild på glasburk med
bildöverföringsmedlet Art Medium
och så här blev det ..
Limytan urskiljs, men annors
tycker jag att det blev ganska bra.
 Jag satt även decoupage-lack utanpå bilden
för att få den mera genomskinlig och
öka hållbarheten.
 Idag blir det shopping med dottern :)
Ha en riktigt fin söndag!
kram Tini

lördag 8 mars 2014

Loppisfynd

Det var en tid sedan jag besökt
någon loppis (jag försöker minska på antalet prylar),
men nu gick jag en liten runda.
En naturvit spetströja i bomull
och ett smycke från Våga
blev saldot.
Ärmarna var väldigt långa, 
så jag fick korta av dem räjelt,
men nu är tröjan som jag vill ha den
och den kostade mig bara 2,50 e + lite arbete :)
Smycket från Våga har jag länge
velat ha och när det nu fanns till
salu till ett passligt pris
så var det ett lätt att fatta köpbeslutet.
***
Jag ser att jag fått några
nya läsare och hälsar er hjärtligt
välkomna till min lilla blogg :D
Hoppas mina varierande inlägg
om loppis, pyssel, inredning och handarbete
ger er idéer och inspiration!

Enligt meteorologerna är våren
redan här, så nu är det bara att njuta :)
Jag önskar er alla en
riktigt skön och solig helg!
*
kram Tini

 
 
 

torsdag 6 mars 2014

Hemgjord glass

För någon tid sedan fick jag ett
recept på hemgjord glass av min väninna
och nu kom jag mig äntligen för
att pröva receptet.
Tack Paula för receptet :))
Glassen är väldigt lätt att laga
och smakar verkligen gott.
Innehåller inga tillsatsämnen,
men dock en hel del kalorier ;)
 
Det bästa är att man inte behöver
någon glassmaskin för att göra glassen!
Här är receptet:
5 dl vispgrädde, 1 burk (397 g) kondenserad mjölk, 200 choklad (t.ex nötchoklad), 7 msk kakaopulver. Vispa grädden och krossa chokladen. Häll den kondenserade mjölken i en bunke, och blanda i kakaopulvret och den krossade chokladen. Lyft sedan den vispade grädden i massan och blanda försiktigt. Häll massan i en 1 1/2 liters form. Sätt lock el. folio över den och sätt in i frysen. Helst över natten. 
NJUT :)
*
Tack för kommentarerna till
krukan :D
Snart är det helg igen :)
Ha en fin kväll! 
kram Tini 
 

söndag 2 mars 2014

En kruka till ...

.. fick det bli, när jag en gång var igång ..
.. och så dekorerade jag en hängare oxå :)

Bilderna förde jag över m.hj. av Art Medium,
som finns att köpta t.ex. hos Sinelli.
Du hittar fina anvisningar om bildöverföring
hos Sanne med bloggen Så vitt jag vet.
***
Jag önskar er alla en riktigt
trevlig fastlagssöndag!
Tack för kommentarerna
till krukan i föregående inlägg :D
*
kram Tini
 
 




lördag 1 mars 2014

Dekorera kruka

Igår fick jag lust att pyssla lite,
så jag tog fram en fyrkantig terrakotta kruka
som jag köpte på rea i veckan.
Jag målade krukan lite vitare och
 så tryckte jag mönster
på övre kanten m.hj. av en schablon
från Panduro Hobby.
Jag använde StazOn -stämpelfärg,
som är vattenfast.
Jag gillar verkligen mönstret på schablonen och
jag har oxå tryckt på tyg med den.
Idag visar solen sig och det är härligt
ljust och vårigt!
Jag önskar er alla en trevlig lördag
och en riktigt fin början på mars!
 ***
Tusen tack för alla fina kommentarer
som ni lämnat :D
Njut av helgen!
kram Tini 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...