Sidor

lördag 3 maj 2014

Mera bilder från sovrummet

När den nya lyktan från Bauhaus
flyttade in i sovrummet,
ledde det till en liten makeover
även på det större nattduksbordet
.
(Det är spännande hur en liten detalj kan
sätta ingång en rad med förändringar.)  
 (Den fula väckarklockan har jag gömt på pallen under bordet.)

Jag minskade på prylarna och den fina
Iris-lights ljusslingan fick flytta hit.

Den gamla bordslampan är en stor favorit
och jag tror jag betalade 6 e för den på loppis.
Stolen är köpt från Cobello
för flera år sedan.
Texten har jag målat för ett par år sedan
och den gillar jag fortfarande.

Jag skrev ut texten på papper och
svärtade baksidan av pappret med blyerts.
Sedan placerade jag pappret på bordet med den
svärtade sidan nedåt och ritade längs konturerna.
När texten hade överförts på bordsskivan
var det bara att fylla i med pensel och målfärg.
Sedan sandpapprade jag ännu lite över texten :)
Nöjd är jag med resultatet,
bortsett från väggtexten, som jag nu måste ta itu med.
Den passar liksom inte riktigt in mera,
så fortsättning följer .. ;)
 Tack för titten och kommentarerna :D
Jag önskar er alla en riktigt
skön helg!
 *
kram Tini
Så här såg det ut i sovrummet innan ;)  

fredag 2 maj 2014

Impulsköp i grått

Det är konstigt hur man kan snöa
in på en viss färg.
Just nu är det grått som gäller hos mig.
När jag besökte Bauhaus för att köpa
en ny stråmatta till ingången,
fick jag syn på den här vackra saken
med fint marockanskt mönster  ...  i grått.
Eftersom lyktan också hade ett bra pris - 11,95 e,
så fick den följa med :)
Här står den nu på nattduksbordet
i sovrummet.
Egentligen hade tänkt ha den ute,
men få se om jag nämns sätta ut den.
Kanske till hösten .. ;)
Förändringens vindar blåser i sovrummet och
jag håller fortsättningsvis på att skala av.
Få se hur det här ska sluta ... ;)
Jag visar flera bilder framöver.
***
Nu önskar jag er alla
en riktigt fin helg!
Tack för alla trevliga kommentarer!
*
kram Tini

torsdag 1 maj 2014

Vitt

Vitt ger ljus och förstorar
samt fungerar som en lugn och neutral bas
i inredningen.

Det finns så många olika nyanser
av vitt, som tillsammas med olika strukturer
gör inredningen levande.

Det är också lätt att variera en inredning med vit bas
enligt årstid och humör.

Här är ett kollage i vitt från mig :)
Mera vitt hittar du hos
 Jag önskar er alla som tittar in
en riktigt trevlig första maj :D
*
kram Tini

tisdag 29 april 2014

Grey linnen

Jag har länge önskat mig lakan i 100 % linne och
när jag hittade dessa på erbjudande hos 1Anttila,
så var beslutet lätt att ta :)
Jag är helt förtjust i ljusgrått just nu och
därför blev det gråa lakan i stället för linnefärgade.
Lite strävt tyckte jag nog att det var mot kinden,
men de blir väl mjukare med tiden .. ?
Nu önskar jag er alla
en riktigt trevlig valborgsmässoafton!
Om vädret tillåter,
så tillbringar jag tiden i trädgården :)
*
kram Tini

måndag 28 april 2014

Från Wanilla Rose

I torsdags besökte jag slutförsäljningen
och köpte bl.a. de här fina muggarna
från Bloomingville.
Fyra stycken blev det med bokstäver
som bildar texten xmas.
Inte riktigt aktuellt just nu förstås :)
Det fina ägget som beklätts med
pärlhönsfjädrar följde oxå med.
Den här korgen föll jag för direkt,
fastän jag inte ännu vet var jag ska ha den.
För tillfället förvarar jag toapapper i den.
Ägg i naturfärger och -material gillas :)
***
Nu önskar ja er alla
en riktigt god fortsättning
på veckan!
Tack för att ni tittar in
och för alla trevliga kommentarer :D
*
kram Tini







söndag 27 april 2014

Terassfix

Ljuvligt sommarväder som vi fått njuta av
även denna helg!
För mig blev det lite terassfix
och jag planterade oxå de första
sommarblommorna.
Det är ju lite tidigt, men jag kunde inte
låta bli.
Nu får jag hoppas att blommorna
inte fryser :)
Jag tog bort de fula trätrallarna och
satt en terassmatta i stället.
Varmt är det under fötterna,
men få se hur det fungerar när det
blir träckigt på hösten ..
Nya krukor vid ingången blev det oxå :)
Terassmöblerna har jag köpt för några år sedan
och den lilla mattan med svart mönster är från Wanilla Rose,
som nu har slutförsäljning i butiken i Hyvinge.
  Nu är terassen redo att ta emot sommaren och
jag kan njuta av en kopp kaffe
i morgonsolen :)
Så här såg det ut på terassen innan ..
***
Nu önskar jag er alla en riktigt
fin ny vecka!
Tack för alla trevliga kommentarer :D
Glöm inte att titta in hos FABRIKEN!
*
kram Tini
 

torsdag 24 april 2014

En ny chans ..

.. är temat hos Fabriken idag
och visst finns det många saker som
har fått en ny chans hos mig oxå :)
*
Jag hade tröttnat på mitt gamla brunbetsade hörnskåp och
höll på att göra mig av med det.
Men efter lite målande och fixande
gillar jag det igen.
 Så här såg skåpet ut tidigare.
Den gamla trampsymaskinen kunde man inte längre
sy med, så nu agerar det vackra underredet som planteringsbord.
Pallen som jag en gång köpt från
återvinningscentralen hade stått ute och blivit ful,
så den höll på att hamna på soptippen.

Men när jag oljade terassen kom jag på
att behandla pallen med samma olja och
så här fin blev den ..
Flera inlägg under temat
hittar du hos Fabriken :D
***
Tack för kommentarerna
till videägget!
Jag önskar er alla en
riktigt fin helg!
*
kram Tini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...