Sidor

torsdag 27 februari 2014

Lite nytt :)

Sanne hade besökt inredningsbutiken
Helmisisustus och köpt en så fin
väska, så dit måste jag ju oxå ta en sväng :)
De säljer många produkter till bra pris från finska
Finnmari som tillverkar ljus, men som oxå har andra
inredningsartiklar.
Det här rosa ljuset i glasburk kostade endast 3,60 e och
burken blir snygg förvaring,
när ljuset brunnit ut.
En glaslykta i samma stil kostade 3,50 e!
 En liten stjärnmatta följde oxå med.
Lite nytt piggar alltid upp :)
*
Tack för kommentarerna till
mitt föregående inlägg :D
Ha en riktigt fin helg
och en god början på mars!
kram Tini
 


söndag 23 februari 2014

Tiger

På ledigheten blev det lite shopping
och vi besökte bl.a. Tiger.
De har mycket skojiga saker till bra pris.
Ett snyggt anteckningshäfte följde med mig ..
.. och de här fina suddgummina.
Jag har alltså inte i förtvivlan rivit loss
tangenterna på datorn ;)
Förtvivlad blev jag dock när det visade sig
att min fina elektroniska symaskin inte mera går att reparera,
eftersom det inte finns reservdelar att få till den :(

Så nu har jag "provkört" nya symaskiner,
men ingen känns lika bra som min gamla ..
Det går ju nog ännu att sy med min maskin,
men eftersom kretskortet är sönder, blir
t.ex. texter bara rådd och
lcd-rutan visar streck kors och tvärs,
så det är lite svårt när man ska ändra på
inställningarna .. det går liksom lite på högt ..
Modern teknik har sitt pris ..


.. men nog om den klagovisan nu :)

*

TACK för krya på hälsningarna
och kommentarerna till påskäggen :D 
Till all lycka klarade jag mig
med feber bara i en dag :)
Fort gick ledigheten och
i morgon är det dags att jobba igen.
*
Jag önskar er alla
en riktigt bra start på den nya veckan!
kram Tini



måndag 17 februari 2014

Påskägg .. redan!

Det är lite tidigt,
jag vet ..
.. men när jag hittade så snygg
spets på vårt lokala loppis,
så kunde jag inte låta bli att prova
hur det skulle passa till pynt på ägg ;)
Det mindre ägget har jag
penslat med kaffe,
som ger en fin nyans åt pappägget.
I pysslandets och flunssans tecken
har den första dagen på sportlovet gått.
Typiskt att både dottern och jag
blev flunssiga till sportlovet :(
 Men vad kan man göra. Det är
bara att kurera sig och hoppas på att
fort bli frisk.
*
Tack för alla trevliga
kommentarer ni lämnat :D
Hoppas ni klarar er
undan flunssan!
Ha det så bra,
kram Tini

söndag 16 februari 2014

Nytt till vårgarderoben ..

 Förra veckan besökte jag
en vänförsäljning med kläder
bl.a. från Cream och Kaffe.
 *
En tunika i en mild grön nyans
var ett av plaggen som följde med ..
.. samt denna snygga mobilväska från Cream.
Sjalar i matchande färg ..
.. och ett par jeans
blev det oxå :)
Det är alltid roligt med lite
nytt till vårgarderoben
och jag tror att de här 
kommer att bli mina favoriter :))
***
Tusen TACK för kommentarerna
till plåtburken i föregående inlägg :D
Ha en riktigt skön söndag!
*
kram Tini
 



lördag 8 februari 2014

Plåtburk diy

En grå och regnig dag har vi haft idag
och då passar det bra med lite pyssel :)
 Jag målade för en tid sedan en
gammal plåtburk vit ..
.. men visste inte hur jag skulle dekorera den,
så den hamnade på vinden.
  Men nu hittade jag så fina servetter,
så burken fick äntligen sin "final touch" :)
 De fina servetterna hittade jag från
HM Home.
 Tack för hälsningarna :D
Ha en riktigt god fortsättning
på  helgen!
*
kram Tini 



fredag 7 februari 2014

Trevlig helg!

Jag tittar bara in som hastigast
för att önska er alla en
riktigt skön helg!
Nu ska jag ta mig en cappuccino
ur den snygga muggen från
***
Tack för kommentarerna
till boleron :D
Ha det riktigt bra,
kram Tini

onsdag 5 februari 2014

Bolero

Äntligen har jag fått min
stickade bolero färdig.
Modellen är från Drops Design ..
.. och garnet som jag använde innehåller
58 % linne, 26 % viskos och 16 % bomull.
(Scarlet by Permin heter garnet)
Blir kanske bra till den här
tunikan i vår ... ?
***
Skönt att få påbörjade projekt
färdiga i alla fall. 
Nu har jag även tagit itu med
en tröja, som blivit på hälften :)
Tack för alla trevliga kommentarer :D
Ha en riktigt fin
fortsättning på veckan!
*
kram Tini 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...