Sidor

söndag 9 oktober 2011

DIY: text på möbler

Jag gillar texter i inredningen och
har länge beundrat vackra handmålade
texter på möbler.
Det ville jag också prova på,
så det fick bli en text på bordsskivan.
Så här gjorde jag:
Jag skrev en text på dator som jag printade ut
och förstorade med kopieringsmaskin ..
.. sedan svärtade jag baksidan av pappret
med blyertspenna ..
.. och ritade runt konturerna;
svärtningen fungerar alltså som kalkerpapper :)
Sedan målade jag texten med
grå möbelgrundfärg ..
.. och slipade lite med sandpapper när texten torkat,
för att få ett mjukare resultat.
Texten ger en helt ny effekt till bordet
och jag är riktigt nöjd med den :))
***
Ha en fin söndag
och
glöm inte att delta i min
kram Tini

21 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Superssnyggt!!! Så kul att du visar hur du går till väga..Önskar dig en jättefin söndag. Kram Johanna

Så Vitt Jag Vet sa...

Hallojsan ! Men så fint det blev. Stadig är du på handen då du målar.
Ha en skön söndag !
Kraam
Sanne

staudecafeen sa...

super smart... tak for vejledningen:) Anne Gine

Kickan Style sa...

Va fint det blev...vilket bra tips :)

Ha en fin söndag!
Kristina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättefint det blev, det gjorde du superbra. Jag har försökt men det har inte blivit bra. Att skriva ut och förstora var smart, och blyertspennan var ännu smartare. Tack för bra tips.
Kramar
AnnaMaria

Livet på Vestergård sa...

Det blev jättefint! Jag tycker också om texter i inredningen.
Ha en skön söndag! Kram Kicki

Marie Louise sa...

Jättefint med text på möbler..har testat lite jag med..kram Marie

Anki sa...

Sååå snyggt!
Funderar på att texta på mitt bord oxå, men det får vänta lite...här är det full rulle ändå, hihi!

Ha det gott!
Kram!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Jättefint bord, tack för tipset! =)
Ha en härlig söndag.

kram kram

Tinas bo sa...

Men gud vad snyggt det blev!!
Ser att mitt tips fungerar... hihi

Kramis Tina

Anonym sa...

Så snyggt det blev, det måste jag testa... tack för tipset.

Kram Birgitta

Monica sa...

Super snyggt!!!
Och vad roligt att du visar hur man gör. Jag har många gånger undrat hur ni alla kan texta stort och så snyggt. Så nu vet jag hur ni gör :)

Ha en bra söndagskväll
Monica

VIT SOCKERBIT sa...

Tjusigt!
Kram från Emelie

Pia sa...

Super, hyper, extraordinary snyggt!!! Inte skaka darr på handen, inte!!!! Och det har du ju inte gjort heller!!!

Gardinen är också sååå fin, så!

Kramar!
-Pia-

Vecka - Vecka sa...

Jätte snyggt!
Trevlig kväll!
Lotta

freddesvitahem sa...

Me like it.
Det var en verkligt fint bord och väldigt bra tips du kom med.
tack söta du. Då vet jag hur jag ska göra med mina framtida projekt.
Gardinerna i tidigare inlägg var ju döfina. Något jag kan tänka mig haver.
Ha en underbar dag.
Kramis

Millas hem sa...

Hej Tini!

Så himla kreativ du är!! Har aldrig målat någon text på en möbel, däremot har jag målat en himla massa möbler. Jag är lite trött på att måla nuförtiden. Är glad om jag hittar något som passar utan att behöva en massa färg!

Jättefint blev ditt bord.

Kram Camilla

Hem ljuva hem sa...

Tack för det smarta tipset..ska prova göra det här hemma på en pall.
Kram Anneli

Vintage House sa...

Hej
Ett kanontips och supersnyggt blev det:)
Kul att du vill vara med ....
ha en fin fin dag
kram
sandra

LissasVita sa...

Jättefina saker du gör,tack för inspirationen! Själv är ju purfärsk ny bloggare och suger åt mig av allt!Lram

Anonym sa...

texten blir ju bakvänd.. hur gör du?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...