Sidor

tisdag 1 oktober 2013

Nytt blir "gammalt"

Igår patinerade jag en äppellåda
med ättiks-stålullsblandning för att
den skulle bli mörkare i färgen och se äldre ut.

(Man sätter stålull i ättika och låter det stå i några dagar.
Sedan är det bara att pensla den obehandlade träytan med lösningen.) 
Jag målade oxå med vit målfärg här och där
och överförde texter m.hj. av min Country-
schablon från Panduro.
 Nu passar lådan perfekt med Home -skylten,
som jag fått av Sanne med bloggen Så vitt jag vet.
Idén och anvisningarna för patinerandet har jag
oxå fått av Sanne :)
 *
Jag skall placera lådan under bordet vid ingången
och sätta ljung i den.
Här ser ni skillnaden mellan den behandlade och
den obehandlade ytan ..
Tänk att vi redan är inne i oktober!
Dagarna går med väldig fart
och snart blir det dags med julpyssel
om man skall hinna med allt i tid ;)
*
Jag önskar er alla en riktigt
god fortsättning på veckan!
kram Tini

6 kommentarer:

AnniK sa...

Voi kuinka kaunis laatikosta tulikaan :)

Sommerhuset i bakken sa...

Åh, så fin og sjarmerende den ble ;-) Flink du!

Ha en herlig høstkveld! Kos deg masse!

loftkroken sa...

Så flink du er Tini :))
Kreativt :)

Kjekt du stakk innom meg ♥

Klem Klem

Huset på Backavägen sa...

Det blev riktigt fint. Det tipset ska jag spara på. Må så gott / Anki

Anonym sa...

Kassen ble kjempe fin:)
Flink du er:)
Klem Merete

Rosa i huset i vitt sa...

Så snyggt det blev ...
kram Rosa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...