Sidor

lördag 28 november 2015

Stjärnljusstakar och silverboll

Igår besökte vi med dottern min den stämningsfulla
inredningsaffären Memories Marin Putiikki.
Av alla fina saker som fanns till salu,
följde de här snygga stjärnljusstakarna
hem med mig.
De ska jag ha på julbordet, men just nu
får de stå på spiskanten.
Jag tycks vara lite insnöad på
silverdetaljer, för en silverboll
har blivit till i veckan.
 Bollen passar ju bra med granarna
som jag pysslade tidigare.
Men nu behövde jag inte sitta och limma
pärlor runt bollen,
för jag hittade en färdig pärlboll
på loppisen och så målade jag
den bara med silverfärg :)
***
Idag blir det lilla Juls firande
med väninnorna :D
Här är ett litet tips på
"gå bort" -present som jag tar med mig :)
 Nu önskar jag er alla
en riktigt trevlig
Lilla Jul!
*
kram Tini

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

kul att du hittade en "färdig" pärlboll ;))
Blev jättefint tillsammans...fina ljusstakar också ;)
Och gå bort presenten skulle jag verkligen gilla...så den blir nog uppskattad!
Ha en fin advents helg nu!
Kram bia

Så Vitt Jag Vet sa...

Ljusstakarna passar mer än perfekt hos dej! Vet du vad jag gjorde igår jo satt och limmande ärter....Trevlig Lilla Jul till dej!
Kraam
Sanne

AnniK sa...

Kivat ostokset! Mukavaa iltaa teille :)

Erikslundsliv sa...

Tänk at du hittade en färdig pärlboll som passade så bra med din gran!
Fina stakar och en hyacint är alltid trevligt att få!
Ha så kul!
Kram, Ann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...