Sidor

söndag 1 maj 2016

Kakelfogar och Penséer

Ett intensivt veckoslut
ligger bakom och
största delen av tiden
gick till att måla kakelfogar.
 Mycket arbete var det,
men nu är det nästan färdigt
och fint blir det,
nästan som nykaklat :)
Golvfogarna målade jag också.
Jag använde både Colornovas Fogfix
och Biltemas fogfärg.
Målfärgen i Fogfix var av bättre kvalitet,
men Biltemas munstycke var lättare
att använda på trånga ställen.
Ljust och fräscht blir det!
Alla skåp och wc-sitsen
skall också förnyas och
fönsterkarmarna skall målas,
så det är ännu mycket att fixa :D
 Idag hade vi den första varma
sommardagen. Jag sopade terasserna
och köpte de första Penséerna.
Nästa vecka har man lovat
soligt och varmt väder, härligt!
Nu börjar sommaren :D
***
Jag önskar er alla en riktigt
god början på maj månad
och den nya veckan!
*
kram Tini 
 

4 kommentarer:

AnniK sa...

Tuossa on kyllä ollut kova työ, mutta kaunista tulee! Sinulla on selvästi remppavaihde päällä :) Mukavaa viikonalkua!

Erikslundsliv sa...

Oj, vilket jobb, men fint blir det!
Ja, nu börjar sommaren och värmen är på väg också! Härligt!
Ha det gott!
Kram, Ann

House and Garden by Bia sa...

Du fixar och står i du ;))....duktigt av dej att fixa själv.
Sådant överlåter jag till mannen, hihi...men idag ska jag iaf räfsa ute..det klarar jag av, haha...
Ha en fin dag !!
Kram bia

Så Vitt Jag Vet sa...

Jisses vilken skillnad , man sku tro att du kaklat på nytt!
Kram
Sanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...