Sidor

lördag 11 januari 2014

Krittavla - diy

Jag köpte en silverbricka på loppis
och tavelfärg från Biltema ..
 .. och så här blev min krittavla :)
Jag försökte efterapa fonten
Some Weats
som jag hittade här:
 Brickan passar bra här i köket
och fungerar oxå som magnettavla :))
***
Målandet av hörnskåpet fortsätter,
nu står dörrarna i turen.
Jag hoppas att slutresultatet
blir som jag tänkt mig :)
Tack för att ni tittar in
och för alla trevliga kommentarer :D
Ha en riktigt god fortsättning
på helgen!
*
kram Tini
 

11 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fint och fiffigt. Ha en fin lördagskväll. Kram Mimmi

House and Garden by Bia sa...

Jädrans vad fint det blev...jag tror jag lånar den idén av dej, hihi....ha en fin kväll min vän!
Kram bia

hemma hos lilla mej sa...

Så fint det blev .Ha det gött .Kramar Rita

Monica sa...

Fint!
En sådan kunde passa hos mej också. Tack för ett fint tips.
Ha det bra
Monica

Sommerhuset i bakken sa...

Oj, så smart - og dekorativt! Det ble kjempefint! Utrolig hva man kan gjøre selv. Så flink du er!

Og du...så flott hjørneskapet ditt ble også. Herlig med hvitt ;-)

Ønsker deg en riktig god søndag. Her har det snødd i natt, så nå er bakken hvit - endelig ;-)

AnniK sa...

Aivan ihana! Voi kun raaskisi maalata yhden omankin tarjottimen :)

Torpliv sa...

Vilken fin idé att måla på silverbricka, det blev väldigt snyggt!
Och ditt skåp blir alldeles fantastiskt. Måste vara riktigt roligt att se förändringen, vilken skillnad det blir!
Önskar dig en fin söndag!
Kram Petra

choicesbyannie sa...

Det är det jag ska använda min krit-färg till. Köpte en burk för jag hade en idé som när det kom till kritan inte var helt genomtänkt så nu har burken stått där och jag har inte vetat vad jag ska göra av den. Men självklart ska jag göra en krit-tavla av några av mina många brickor;)
Tack för tipset.

Inte roligt att vara allergisk mot formaldehyd som jag har förstått det så finns den i många saker och det kan inte vara lätt att hålla sig ifrån den. Nepp det där ämnet ska man nog försöka hålla sig ifrån vare sig man är allergisk eller inte.

Önskar dig en fin söndag
Kram
Annie

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefint...tack för tipset..måste
jag inhandla den färgen när jag kommer till biltema nästa gång
har några brickor jag kan göra om
kram Rosa

Tiina A. sa...

Jättefint Tini! Va snygg brickan blev. Varifrån i världen kommer alla dina ide'er?

Tinis vita hem sa...

Tack Tiina :)
Ja idéerna, de kommer från den outsinliga cyberrymden, inspirerande bloggar, Pinterest osv. och ibland kan man t.o.m. själv komma på någon fin idé ;)
Ha det så bra i vinterkylan!
kram Tini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...