Sidor

måndag 7 mars 2011

Pelargoner

Har lyckats få Mårbacka pelagonerna
att vintra i rumsvärme redan andra vintern.
Bytte myllan och klippte ner dem och fick en massa
sticklingar som jag satt i vatten att rotas.

De gamla pelargonarterna såsom Mårbacka lär vara
lättare att få att övervintra än de nyare och 
mera förädlade arterna.
Skylten och mjölkflaskan hör till
mina senaste loppisfynd.
Så här såg en av mina pelagoner ut hela vintern.
Nämndes inte ta bort de torra blommorna :)
Nu väntar jag på rötter och blommor :)

Hälsar mina nya läsare hjärtligt välkomna
och tackar för kommentarerna till mitt förra inlägg :-)

Önskar alla som tittar in en riktigt god fortsättning
på veckan!

kram Tini

4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Visst är det härligt med palargoner och nu kommer du att få en hel massa. Lycka till med dina blivande sticklingar.

Ha en skön kväll!

Kram Anna-Lena♥

Nyanser av vitt sa...

Jag älskar Mårbacka och gammaldags pelargon.
Byrån blev jättefin. Har mailat dig nu :O)
Kram Agneta

Lilla Rummet sa...

Mårbacka är favoriten hos mig. Även tulpanpelagonen är vacker.
Ha en fin kvinnodag.
Kram Britt

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag har tyvärr ingen tur alls med pelargoner. De överlever inte ens sommaren hos mig...
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...