Sidor

lördag 3 mars 2012

Paverpol-pyssel

Idag deltog jag i en Paverpol
pysselkurs, som var en helt ny grej för mig.
Paverpol är en slags limvätska som finns i olika färger.
Man väter en bit tyg av t.ex. en bomulls t-skjorta
(den måste vara av naturmaterial)
med vätskan och formar den t.ex. på en 
papptorso som denna.


Vätskan blir så hård på ett dygn,
att föremålet tål t.o.m. regn och 30 graders kyla.
Gjorde oxå en annan sak som jag ännu
skall fixa lite på. Visar er senare :)
***
Ha en fin lördagskväll!
kram Tini

8 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Ups var du klar med din "madonna" redan.. Så fin och graciös blev den ju...
Men klottig var du nog om fingrarna..
Blir skoj att höra dina kommentarer om tekniken !
Ha nu skön kväll !
Kraam
Sanne

Livet på Vestergård sa...

Ja men så fint! Det där var något som jag inte hört talas om tidigare.
Kram Kicki

lyckobo sa...

Oj va fin den blev, du är ju värsta modedesignern! Tur att du gillade min klänning då, tack!!!
Du frågade var den är köpt, den är från Halonen i Karleby, märket var helt okänt för mig-pure instinct. Försökte googla på märket, men hitta ingenting...
Ha en skön kväll!

Rosa i huset i vitt sa...

Det ser kul ut att göra ...blev ju jättesnyggt.
Ha en bra kväll

Kram Rosa

LissasVita sa...

Aldrig hört om detta...men så himla läckert det blev. Duktig du är!Kramen Lisbeth

Tinas bo sa...

WOW!! Fantastiskt vackert!
Har heller aldrig hört talas om det, men det verkar ju superhäftigt!!
Vad duktig du är!!

Ha en mysig kväll
Kram Tina

Anonym sa...

Ser jätte kul ut, har aldrig hört om det... vore kul att prova.

Kram Birgitta

Puumuli sa...

Det där är helt nytt för mig; var ordnas sådana kurser?

Ha en skön söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...