Sidor

lördag 13 oktober 2012

Konfektask

En tygklädd ask har länge funnits på
min önskelista ..
.. och på gårdagens loppisrunda
hade jag turen med mig :)
 Asken är en gammal konfektask från Chymos.
På samma loppis hittade jag oxå
den här broderade duken med texten
"Gladelig Jul" ..
.. och den charmiga gamla bordslampan.
Lampfoten är väldigt tung
och väggkontakten är av så gammal modell,
att den inte passar de moderna jordade uttagen.
Det blir alltså att byta ut väggkontakten,
om jag vill att lampan skall lysa oxå :)
***
TACK för kommentarerna till väskan :D
Ha en riktigt trevlig lördag!
kram Tini
 
 


10 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Å vad jag är avundsjuk!!! Vill också så gärna hitta en tygask, men har inte haft turen med mig!! Verkar svårt att hitta.... men man får ju inte ge upp!!
Önskar dig en härlig helg!!
Många kramar Anetthe

Så Vitt Jag Vet sa...

Nå men jag borde nog ha följt med på en runda igår... Fina fynd.. Va det på Femma ...
Ha en skön helg !
Kraam
Sanne

Annes vita rum sa...

Så fin liten ask,passar precis där under spegeln:) ha en fin lördag...kram

Tinas bo sa...

Vilken underbar tygask!!
Skulle oxå vilja ha en sån ju... :))

Och din väska i förra inlägget är ju en dröm!!
Guuud va duktig du är!! :)

Ha nu en fin helg
Kram Tina

AnniK sa...

Tuo kirppari mistä löytöjäsi teet on varsinainen aarreaitta!
Mukavaa lauantai-iltaa :)

Rosa i huset i vitt sa...

Så fina fynd ...asken var ju så vacker och passar så bra under spegeln
kram Rosa

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhh vilke fin ask!!
Like it so mutch!
Härliga loppisprylar du hittat!
Önskar dej en fin Kväll
Kramar Kathrine

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilka fina loppisfynd di har hittat! Passade bra på din byrå, Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Madame Edith sa...

Dösnygg lampfot, lite meckigt med att byta sladden men visst är det värt det så att du kan använda den :)

Finfina loppisfynd, ibland har man tur!

Puumuli sa...

Härligt med en gammal tygask och att den är från Chymos, min födelsestad. Jag har en från Fazer, den är mera åt pastellhållet. Ha en fin söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...