Sidor

torsdag 21 mars 2013

Små växthus

Påskpynt och -pyssel är temat
hos Fabriken idag.
Jag tog fram mitt lilla växthus
och pyntade det med några
ägghalvor och blommor.
Hos Olivian pieni putiikki hittade jag det här
vackra terrariet idag.
Det är av märket Ib Laursen
och min narciss ryms precis in i det.
Nu hoppas jag att den
klarar kylan bättre :)
I fortsättningen kommer violer och
andra blommor att få flytta in :)
***
Tusen tack för alla fina kommentarer
som ni lämnar :D
*
Hos FABRIKEN hittar ni mera
påskinspiration :)
kram Tini

16 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Härliga små växthus som du har ! Ja nog är det kallt så man får hoppas att blommorna klar sej ...
Det blev en fin fest idag !
Kraam
Sanne

Jana sa...

Beautiful photos and inspiring blog,
Beautiful spring days
Jane

Torpliv sa...

Så fint du pysslat, ägget du hittat i metall är verkligen vackert och passar riktigt bra tillsammans med en liten söt blomma.
Din header är riktigt snygg också, så många fina saker du samlat där!
Önskar dig en härlig, pysslig helg!
Kram Petra

AnniK sa...

Kauniita asetelmia! En ole vielä uskaltanut ulos noita istutuksia laittaa kun on niin kylmää. Mukavaa perjantaita :)

Unknown sa...

Men så smart att sätta in blommorna i ett litet glashus. Förhoppningsvis klarar den kylan bättre;)


Önsakar dig en härlig fredag
Kram
Annie

Fru Lagom sa...

Vilka fina. Har spanat på massor med små växthus för nu när jag har balkong ska jag minsann införskaffa ett ;)

Huset på Backavägen sa...

Jättefint, som vanligt när det gäller dig!
Kram Anki

Anonym sa...

Vilka otroligt fina miniväxthus.
Önskar dig en riktigt skön fredag
Kram
AC

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka fina växthus du har..kan se så vackert det kommer att bli med violer i sen också
ha en trevlig helg
kram Rosa

Sofia sa...

Jätte fint och smart!
Kram kram, ha en fin helg....
Sofia

Sirpa sa...

Hej Tini! Vad fint! Jag gillar de där små växthusen mycket men har inte lyckats att skaffa nån än!
Önskar dig en mysig fredag kväll!
Kram Sirpa♥

Zinkhjärtat ♥ sa...

Så fint du har gjort. Ditt nya växthus är verkligen jättefint.
Stor Kram Annelie ♥

House and Garden by Bia sa...

Påskfint!!!
Kikar in och önskar dej en fin helg med mycket mys;))
Kram bia

STENLYCKA sa...

Hej kära vän!
Hos mig har tiden blivit en bristvara, det är så mycket jag skull vilja göra som tex hälsa på dig och din trevliga blogg. Men här har det rullat på i en väldig fart den senaste tiden. Håller det på så här så så går snart fjädern av om jag skruvar upp den mera. Skall i alla fall varva ned till påsk då vi åker till barnbarnen.
Allt gott till dig!
Kram Raina

susanne sa...

Nu ska jag också plantera en blomma i en ägghalva. Tack för idén! Det var jättefint i dina små "växthus"./susanne

susanne sa...

Nu ska jag också plantera en blomma i en ägghalva. Tack för idén! Det var jättefint i dina små "växthus"./susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...