Sidor

söndag 10 maj 2015

Doftpinnar - DIY

Igår fixade jag till doftpinnar
till badrummet och nu doftar det
så gott av Lavender
i badrummet hos mig :)
 *
Det finns att köpa en massa
härliga rumsdofter,
men de är ofta ganska dyra.
Därför blev jag glad
när jag på Pinterest hittade ett resept
på att göra egna doftpinnar.
Det enda som behövs är mandelolja
och en eterisk olja (och flaska + pinnar förstås :))
Jag satt 1 dl mandelolja i en gammal
flaska från PartyLite och 10 st pinnar,
som jag hade kvar från tidigare.
Kanske det går att använda
grillpinnar i trä oxå .. ?
Så satt jag i 20 st droppar med Lavenderolja.
Reseptet hittar du här.
***
En riktigt trevlig morsdag
till alla mammor i Finland!
Tack för alla trevliga
kommertarer som ni gett er tid att skriva :D
Ha en riktigt skön söndag!
*
kram Tini




4 kommentarer:

AnniK sa...

Kiitos vinkistä ja mukavaa äitienpäivää!

MINA TVÅ HEM sa...

Ja just det, har aldrig tänkt på att laga själv.
Hur månne det skulle bli att droppa från favorit parfymen men i blandningen månne det också sku lyckas?

Trevlig morsdag!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

choicesbyannie sa...

Vilken smart idé. Pinterest är fantastiskt.
Fin vecka till dig
Kram
ANnie

House and Garden by Bia sa...

Lavendel som doftar så gott ;))
Härlig idé!...synd att jag är lite bekväm av mej bara, hihi...
Ha det gott!
Kramis bia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...