Sidor

söndag 10 januari 2016

Polka dot

Eftersom dans numera upptar en stor del av
min fritid, så har också intresset för
klänningar ökat.
Jag har köpt många nya klänningar
och de flesta har jag faktiskt hittat på loppis.

Den här nostalgiska polka dot
klänningen har jag dock beställt
via nätet.
Den breda fållen skulle nog falla bättre
med en bredare underkjol,
så nu måste jag skaffa
en sådan oxå :)
Det är alltså frågan om pardans eller sällskapsdans
som jag sysslar med,
dvs. allt från vals och tango till olika swingdanser
som bugg och jive.
En kall vecka ligger bakom oss,
med t.o.m. 28 grader här
i södra Finland.
Jag har tänt en brasa varje dag
för att få lite extra mys och värme och
för att spara på elräkningen ;)  
Lite ny pudersnö har vi också fått i helgen
och mera snö utlovas nästa vecka.
 ***
Nu önskar jag er alla
en riktigt god början
på den nya veckan!
Tack för kommentarerna till
pulsvärmarna :D
*
kram Tini



3 kommentarer:

AnniK sa...

Kylläpä on varmasti mukava pukea kaunis mekko päälle ja lähteä tanssimaan. Ihanaa uuttaa viikkoa sinne!

House and Garden by Bia sa...

Åh vilken cool klänning !...det är roligt med klänningar, håller med dej !
Vad roligt det låter med olika dansstilar ;)...och motion är det ju också ;)
Dans blir man glad av...
Ha det gott min vän !
Kram

Erikslundsliv sa...

Vilken söt klänning och så kul att du dansar!
Det är något som jag önskar att jag gjorde mer. Det är ju så roligt när det väl blir av!
Ha det fint!
Kram, Ann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...