Sidor

torsdag 6 november 2014

Decoupagepyssel och snö!

Idag fick vi första snön i södra Finland!
Det blev så ljust och vackert :)
 Med snön kommer julkänslan
och lusten att mysa inne och pyssla :)

Vi höll en pysselkurs med Sanne för 
en vecka sedan. Här hittar du Sannes inlägg
on kursen.

På kursen dekorerade vi bl.a.
burkar med servett och decoupagelack.
Efteråt gjorde jag några burkar åt mig själv oxå,
bl.a denna med ren på ..
 .. och en i grått med cupcakes motiv.

Om burken har text eller bilder,
så brukar jag först måla med svart för att
täcka dem och sedan målar jag med önskad färg.
Bästa ytan får man med spraymålfärg,
men jag har använt hobbyfärg och pensel.


Ett varmt tack för kommentarerna
till muggen i föregående inlägg :D
Ha en riktigt trevlig kväll!
*
kram Tini 

4 kommentarer:

AnniK sa...

Kauniit purkit ja niiden tekohan ei paljon maksa. Mukavaa torstai-iltaa :)

Så Vitt Jag Vet sa...

Muffinsburken blev ju gullig!
Kraam
Sanne

House and Garden by Bia sa...

Så duktig du är ;)....jättefina burkar, så himla kul att göra saker själv, eller hur?....pyssel är roligt det, hihi...ha en fin helg!
Kramis ia

Rosa i huset i vitt sa...

så fina burkar
hittade dig på IG också jag finns där som rosashus
ha en fin helg
kram Rosa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...