Sidor

söndag 15 maj 2011

Blommor i min trädgård ..

Som söndagsbild till Fabriken
visar jag blommor som just nu
blommar i min trädgård:)
De vita tulpanerna lyser upp trädgården och
är så fina i synnerhet i skymningen.
De passar också bra ihop med de blåa pärlhyasinterna.
De här vita orkidénarsisserna hör till mina favoriter
bland lökväxterna.
I den här bänken blommar den blåa 
förgät-mig-ej -liknande blomman vackert.
Jag vet inte vad dens svenska namn är.
På finska heter den Kevätkaihonkukka och 
på engelska Creeping-Forget-Me-Not.

Löjtnants- och fänrikshjärtat har knoppar
och börjar snart blomma.
Fänrikshjärtat är en väldigt tacksam blomma,
lättskött och blommar hela sommaren :)

Titta in hos Fabriken
så hittar du flera söndagsbilder.

Ha en skön söndag!
kram Tini

3 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Vilka härliga blomstrande bilder!

Livingroom sa...

Så fint det blommar på din gård. Här är allt ännu i knopp. Gillar de vita orkidenarcisserna- en nyhet för mej..
Ha en fin vacka!

Anonym sa...

Hej!
Jag tror att man kallar dessa blå blommor för "ormöga". Tack för fina bilder.
Kram
Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...