Sidor

torsdag 12 maj 2011

Tvålkurs och tips

Igår kväll deltog jag i en tvålkurs. 
Det var jättetrevligt. Vi använde färdig tvålmassa
 och smälte massan i mikrovågsugn.
Sedan hällde vi massan i olika formar. 

Som tvålform kan man använda t.ex. yoghurt- och 
filburkar samt silikonformar. 
Man kan tillsätta färg och doft efter egen smak samt
pynta med bilder, snäckor osv.
Den här tvålen har jag färgat med kaffe 
(och den doftar också kaffe) 
och pyntat med kaffebönor.
Den tar bra bort t.ex. fisklukt
från händerna (liksom citron).
Den här tvålen är färgad med svart tvålfärg
och har ett snöre som man kan hänga upp den i.
Till den valde jag björkdoft, men den 
doftar ljuvligt till tjära.
Och här kommer tipset ..
.. om du sätter en bit lintyg under tvålen
så blir den inte så lätt kletig :)

Tack för era rara kommentarer och 
åsikter om klaffbordet i mitt förra inlägg :)


Önskar er alla som tittar in ett
riktigt trevligt veckoslut! 
kram Tini

3 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Tycks ha varit en effektiv kurs ! Dina tvålar blev ju som smycken...
Vågar man använda dem ?
Och många hann du göra ! Du får berätta ..
Ha det bra !
Kraam
Sanne

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilka vackra tvålar! Originellt med bilder inuti, jättefint. =)
Ha en fin kväll.

Kram Emma

Så Vitt Jag Vet sa...

Helt ljuvliga tvålar du gjort !
Kraam
Sanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...