Sidor

onsdag 17 augusti 2011

Ätbara rosor

På sommaren köpte jag
en silicon muffinsform
som har formen av en ros.
Formen tål både ugnsvärme
och frys.
Den måste jag ju pröva, så
jag lagade en svartvinbärsparfait.
Förutom att rosen ser riktigt fin ut,
så smakar den också gudomligt gott!
Resept:
1/2 l svarta vinbär
1 dl socker
(4 msk svartvinbärslikör)
2 äggulor
1 dl florsocker
4 dl grädde

Mosa bären med sockret, tillsätt likören.
Vispa äggulorna med florsockret.
Vispa grädden.
Blanda bärmoset i äggskummet och 
tillsätt den vispade grädden.
Häll i form, täck med folie och
sätt i frysen till nästa dag. 
Njut!
Köpte också en kakform i silicon.
Tigerkakan som jag bakade enligt medföljande recept
lyckades också bra.
(Formerna köpte jag i Prisma /Jumbo.)
Min favorit klängros, New Dawn
går inte att äta men doftar helt underbart :)

Tack för era rara hälsningar :D
Ha det så bra!
kram Tini

5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

vilken underbar kakform!!! Så fina bilder. kam johanna

Så Vitt Jag Vet sa...

Ser mumsigt ut ! Sinelli är stämpeln ifrån...
Kraam
Sanne

Tinas bo sa...

Jättehärlig bakform!! Måste jag oxå skaffa mig!
Låter och ser smaskens!!

Kram Tina

Anette sa...

Wow vilken häftig form en sån vill man ju ha ,kanske blir roligare att baka då också hi hi
Ha en skön kväll
Kramen Anette

Lisa sa...

Men du så häftigt. Hmm jag som är sååå usel på bakning undrar om det är nåt för mig.. Ser helt ljuvligt ut med roskaka. Ha de gott..

Kram Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...