Sidor

lördag 21 mars 2015

Vårens första ..

Våren tog ett steg bakåt med nordliga
vindar och kyla,
men vårens första pensé har
jag ändå planterat :)
 Nu funderar jag på om jag vågar
plantera ut några penséer också.
De är ju ganska tåliga ..
Ägget med videkissor på
pysslade jag i fjol.
Jag limmade fast dem med limpistol
på ett styroxägg. Ganska många gick det åt ..
Det här ägget köpte jag i all hast
igår från Hemtex. Jag föll för det fina mönstret!
Fastän det är kallt ute, så lyser solen i alla fall,
så nu är det bara att njuta av ljuset :)
***
Jag önskar er alla
en riktigt skön helg!
*
kram Tini

5 kommentarer:

AnniK sa...

Kaunis hento orvokki ! Voipi olla ettei ulkona näin kylmillä pärjää. Omat ruukkunarsissinikin kiikutan joka yö varastoon pakkasilta suojaan ja päivisin saavat ilahduttaa ulkoportailla. Ihanaa viikonloppua sinulle!

Rosa i huset i vitt sa...

Här är massor snö idag
ha en fin helg
kram Rosa

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja nog är det vackert med lite vårblommor.. Här pysslas det lite ägg !
Ha det skönt !
Kraam
Sanne

House and Garden by Bia sa...

Jag har penséer på bron, men det är ju tak över så mina har klarat sej bra...men jag väntar med större planteringar...fint med ägg och fjädrar i planteringen ;)....här väntas det snö i morgon...hoppas det försvinner fort bara...
Trevlig helg!
Kram bia

MINA TVÅ HEM sa...

Videkissäggen ser skojigt ut.
Vackert med lite vårblomster.
Kallt och ruskigt i dag så håll inne
dina blommor ännu lite till.
Ha en bra weekend!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...