Sidor

tisdag 10 september 2013

Printad påse

I ett tidigare inlägg visade jag
ett linnetyg som jag printat text på
med vanlig bläckstråleskrivare.
 *
Nu har jag sytt en liten necessär av tyget.
Eftersom printfärgen inte tål vatten,
så prövade jag på att behandla ytan med akryllack.
(Jag ville ha lite vaxduksliknande yta på påsen.)

Idén till det fick jag av min goda vän Sanne,
med bloggen Så vitt jag vet.
Klicka på länken så kommer du till hennes
inlägg om akryllack.
Lite suddig blev texten när jag penslade på lacket
och ytan blev ganska hård, så jag tror att testandet fortsätter :)
(Jag använde Schjernings acryl lak.)
 Jag har oxå prövat på att blöta tyget före printning i ett
ämne som borde hjälpa färgen att hålla tvätt.
Men det fungerade inte så bra åtminstone
med mina printerfärger.
***
Tusen tack för kommentarerna som ni skrivit,
det är alltid lika glädjande att läsa dem :D

Jag är oxå glad över att så många
vill delta i min utlottning.
Ännu är det några dagar
kvar att delta, så om du
inte ännu gjort det,
så klicka HÄR :)
 Ha en fin fortsättning
på veckan!
kram Tini
 




7 kommentarer:

AnniK sa...

Kaunis tuli pussista! Mukavaa iltaa :)

Vita Falkens Lantliv sa...

Den blev ju super fin!

Kram susanne

Anonym sa...

Ble kjempe fin:)
Klem Merete

Rosa i huset i vitt sa...

så läcker...
jättesnyggt
kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Du har så himla mycket fina idéer...så roligt att se allt du gör;)).....kreativitet kallas det, hihi....
Ha det bra!
Kram bia

MirandaMaräng sa...

Jätte fin necessär . . . och kappsäcken i förra inlägget är ju läcker!
Kram/MirandaMaräng

Sofia sa...

Ja, men jätte snyggt blev det ju!
Kram kram
Sofia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...