Sidor

söndag 14 juli 2013

Målar

Nu har jag målat på husets trädelar i tre dagar,
men ännu är det inte helt färdigt.
Mycket tid går till att flytta på stegen
och försäkra sig om att den hålls på plats.
Gillar inte alls att klättra,
men det har gått bra.
Två stora stenar håller stegen på plats :)
Här ser man in i vardagsrummet
och ut på andra sidan ;)
När jag hade målat terassen på insidan,
så var det roligt att sätta lite nya fräscha
blommor .
Jag kastade äntligen bort de skräpiga penséerna och satt
flitiga Lisor i stället.
 Ytterdörren har jag länge velat måla och
idag började jag med att slipa lackytan.
Det är mycket arbete och jag hoppas
att jag lyckas få det snyggt.
(Jag visar sen hur det blev, när dörren är färdigmålad.)
Golvtrallarna är oxå i dåligt skick,
så dem vill jag nog ta bort småningom.
Under dem finns det ursprungliga betonggolvet,
men det borde målas ..
Jag skulle gärna ha terasskakel i stället,
men det får kanske bli till en senare tidpunkt :)
***
Nu önskar jag er en riktigt god
fortsättning på helgen!
kram Tini

10 kommentarer:

Torpliv sa...

Så fint du har hos dig, och så härligt somrigt med alla blommor. Visst är det ett riktigt slit med målning, men så fint det blir efteråt!
Kram Petra

LOPPISLIV sa...

Vad duktig du är som målar huset! Ta det lugnt bara och glöm inte att pausa och fika många gånger per dag :-))

Ha en fin söndag!
Kramis Paula

Tinas bo sa...

Vad flitig du är!!!
Det ser toppenfint ut!!

Kram Tina

Monica sa...

Duktiga du, och snyggt blir det.
Det är en söt trappa du har med fina blommor.

Ha det bra
Monica

Anonym sa...

Så kjempe koselig inngangssparti du har:)
Flink du er som maler:)
Fortsatt herlig sommerdager
Klem Merete

House and Garden by Bia sa...

Så fint det blir...det är jobbigt att måla tycker jag...
Hoppas nya veckan blir bra hos dej;)))
Kramar från bia

STENLYCKA sa...

Vad duktig du är som vågar upp på stegen, jag klarar bara tre steg sedan börjar jag skaka, är så himla höjdrädd.
Dörren kommer bli jätte snygg, roligt att förändra. Skall bli spännande att se vilken färg du har valt.
Ha det bra och ramla inte ned!
Kram Raina

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Det är säkert mycket arbete, men blir jätten fint! Ha en bra vecka :)

Photo by Maria sa...

Så fint du gjort det..
Jag målade vår dörr för ett par år sedan med färg som var speciellt anpassad till just sådan dörr vi har, den blev jättefin, men den sväller på vintern och går knappt att öppna då.. Får bli en ny dörr här så småningom..

Kram Mia

Rosa i huset i vitt sa...

Fint det blir
kram Rosa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...