Sidor

söndag 19 oktober 2014

Corokia

Äntligen har jag fått tag
på den charmiga växten Corokia.
På ett ganska oväntat ställe fanns den
till salu som "spökbuske" till Halloween.
(Hittade växten i varuhuset Hong Kong.)
Några gröna blad har den,
så lite liv finns det ännu i den.
Men få se hur länge det varar ;)
(Här finns ett inlägg om hur jag dekorerat ljuset
med en servett.)
När jag tog de här bilderna
sken solen så fint,
men idag är det mulet och regnigt.

Ett varmt tack för kommentarerna
till mitt föregående inlägg :D
Ha en riktigt skön söndag!
*
kram Tini

5 kommentarer:

AnniK sa...

Rosoisen kaunis. Kyllä tosiaankin ilmassa tapahtui harppaus syksyisempään kun sataa vettä. Nautitaan kuitenkin leppoisasta sunnuntaista :)

choicesbyannie sa...

Men vilken härlig fantastisk växt, en sådan hade jag också velat ha.

Tack för fin kommentar om mina servettringar. Idag dukar jag med dem för första gången då vi bjudit över grannen på en kopp kaffe;)

Fin dag till dig
Kram
Annie

House and Garden by Bia sa...

Cool "buske"....tror jag har ett sånt träd i konstgjord variant någonstans nere i källaren...det är tur att det finns konstgjorda växter att ta till, där man inte kan ha levande växter som tex. i källarvåningen...tyvärr går katterna och käkar på både levande och konstgjorda växter...blir tokig på dom ibland...men man får ha dom på behörigt avstånd ;))
Kram bia

Så Vitt Jag Vet sa...

Det var ju verkligen en speciell växt...
Kraam
Sanne

Sofia sa...

En sån har jag också funderat på...är de svåra att sköta?
Kram Sofia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...