Sidor

söndag 26 oktober 2014

Sytt pärlor ..

Ja, då börjar helgen lida mot sitt slut igen.
Det lediga dagarna går alldeles för fort
tycker jag :)
Men lite pyssel har ja ändå hunnit med.
Jag har suttit och sytt pärlor på
lädersnöre ..
 .. och det blev ett
nytt "wrap"-armband.
Jag använde 1 mm tjockt snöre
(ca 1 m), vanlig sytråd
och små små pärlor.
 
Jag tycker att wrap-armband
är så snygga och
när man gör dem själv,
så får man ett sådant som man gillar och
som inte kostar så mycket heller.

Man kan utnyttja pärlor från ett gammalt
halsband, gamla knappar och
kanske ett runt skosnöre också kunde fungera ;)
Man syr så att tråden bildar en åtta.
Tråden träder man två gånger
genom pärlorna.

Ganska mycket tid tar det
och lite tålamod.
Men roligt är det
och inte alls svårt :)
 **
Här hittar du en jättebra
anvisning om hur man gör,
om du blev sugen på
att göra ett eget armband :))
***
Tack för kommentarerna
till loppisfynden :D
Ha en riktigt fin 
början på den sista
veckan i oktober!
*
kram Tini


7 kommentarer:

AnniK sa...

Todella kaunis !

Så Vitt Jag Vet sa...

Du inspirerar mej att pröva på göra ett sådant band..
Kraam
Sanne

House and Garden by Bia sa...

Så coolt...dottern gör ju också armband som du säkert vet...det måste vara roligt att göra dom ;)))....ditt blev jättefint!
Kram bia

Marie maräng sa...

Vad fint! Nu blir man lite sugen att prova göra ett... Tack för tipset!

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

Torpliv sa...

Jättefint! Snyggt med dubbla pärlor! Kul att hitta lite egna varianter, och som du skriver, få armbanden precis som man vill! =) Ha en fin dag!
Kram Petra

Sofia sa...

Jätte fint! =)
Kram på dig och ha nu en fin helg...
Sofia

Monkan sa...

Kanonfint!!! Jag är inte pärlpysslare men ditt armband är så fint så jag blir ju grymt sugen på att försöka göra ett sånt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...