Sidor

fredag 10 oktober 2014

Raggsockor

Lagom till vintern fick jag mina yllesockor
med knappar färdiga.
Modellen är tagen ur Novitas strumptidning.
 Knapparna hittade jag i min
mormors gamla knappsamling.
Det fanns inte riktigt tillräckligt många
likadana knappar, så en knapp
blev udda på var strumpa.
Det skulle vara roligt att veta
på vilket plagg knapparna funnits :)
När jag letade i knappåsen
hittade jag roliga gamla knappar,
som min mormor trätt på ett band ..
 .. och två gamla 10-pennin
från 1942.
Jag visste inte att finska
slantar oxå har haft ett hål i mitten.

Nu värmer sockorna mina fötter om vintern
och för tankarna till min mormor :)
***
Tack för kommentarerna till
smycket i föregående inlägg :D
Ha en riktigt skön helg!
*
kram Tini 

6 kommentarer:

AnniK sa...

Upeat sukat! Nyt sitten seuraavaksi pöllöt puikoille :)

House and Garden by Bia sa...

Åhhh så fina sockar...skulle jag verkligen vilja ha på mej just nu...det är så rått och ruggigt ute. Brukar ha liknande på mej hela hösten och vintern...så mysigt att skrota runt in sådana ;))
Trevlig helg!
Kramis bia

Home2tiny sa...

Vilka ljuvliga sockor, jag lever själv i raggsockor från nu till våren kommer, men de är inte alls lika fina som dina. Tack för dina ord hos mig. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

Anneli sa...

Vilka fina sockar!
Duktig du är, har själv aldrig försökt mig på att sticka med strumpstickor.......verkar svårt tycker jag.
Fint minne med knapparna.

Önskar dig en fin helg,
kram Anneli

Rosa i huset i vitt sa...

Så fina sockar
ha en fin helg
kram Rosa

MINA TVÅ HEM sa...

Fina yllesockor!
Jag tittade på Novita tidningen i butiken men köpte den inte ännu men nu fick jag lust att börja sticka sockor så nu blir det nog att inhandla den så att man får nya ide'er till yllesockor.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...