Sidor

måndag 21 april 2014

Påskpyssel

Lite pyssel har jag oxå
hunnit med på påskhelgen.
Jag beklädde ett styroxägg med videkissor.
 
Lite tid tog det och många videkissor,
men mjukt och fint blev det :)
***
Det vackra sommarvädret
fortsätter, så nu ska jag gå ut
och tvätta terassmöblerna :)
Jag önskar er alla
en riktigt fin dag!
*
kram Tini

söndag 20 april 2014

I trädgården :)

Vilket fantastiskt sommarväder
vi har fått njuta av den här påsken!
Tiden har tillbringats utomhus med
trädgårdsarbete och oljning av terassdäcket. 
Idag var vi oxå ute på en lång cykellänk
med dottern :)
Humlorna har vaknat och surrar på ..
.. och jag skulle så gärna plantera sommarblommorna redan,
men det är nog bäst att nöja sig med penséer tillsvidare.

Terassdäcket fick en lite gråare nyans i år ..
.. och den gamla pallen fick ett varv
med penseln i samma sveva :)
Nu önskar jag er alla en riktigt
god fortsättning på påskhelgen!
Tusen tack för påskhälsningarna :D
*
kram Tini



torsdag 17 april 2014

Glad Påsk!

Det ska bli skönt med några extra lediga dagar.
Jag önskar er alla en riktigt
skön och härlig påskhelg!
Här ska vi bara ta det lugnt
och njuta :)
kram Tini
 *
Flera påskbilder hittar du hos
FABRIKEN :)

tisdag 15 april 2014

Nytt till sovrummet :)

Det enklaste och snabbaste sättet att
skapa förändring är nya textilier.
Just nu känner jag för ljusa svala färger,
så jag valde de här grå-vit-randiga lakanet i
Anno-serien från Anttila.
Det är nu oxå på erbjudande i Kodin1 för 29,90 e :)
Trots att jag varit nöjd med sovrummet,
har jag ändå haft lust med en liten förändring där.
Jag vill fortsätta att skala av
för att skapa mera lugn och harmoni.
 Samtidigt ändrade jag lite på bordet och hyllan.
Trots att förändringen inte är så stor
piggar det upp ändå :)
Jag tror oxå att tiden är inne för att säga adjö
till den gamla franska texten på väggen ..
.. men det betyder att jag antingen måste måla om väggen
eller tapetsera den,
för texten är duttad med målfärg.
 Ja allt har sin tid och har man inte arbete så skaffar man sig ;)
Det återstår ännu att se när och om väggen blir fixad ..
 Nu önskar jag er i alla fall en 
riktigt god fortsättning på veckan!
Tusen tack för kommentarerna
ni skrivit :D
 *
kram Tini
Sovrummet innan,
ingen dramatisk ändring alltså :)

söndag 13 april 2014

Söndagshälsning

Jag tittar in som hastigast för att önska er alla
en riktigt trevlig palmsöndag!
Här händer det inte mycket i inredningen just nu,
så det blir bara en liten repris av skänken i vardagsrummet.
Den vita Ranunkeln höll bara i en vecka.
Kanske den borde ha
planterats om i en större kruka?
Så nu får det som är kvar av blomman
stå en stund i vattenflaskan :)
***
Tack för alla trevliga kommentarer
som ni lämnat :D
Ha en riktigt fin ny vecka!
***
Kom ihåg att titta in oxå hos FABRIKEN,
som nu kommit igång igen :)
  *
kram Tini

söndag 6 april 2014

Snygg etikett

Jag hittade så fina etiketter
Pinterest, så jag kunde inte
låta bli att överföra en på en vit plåtburk,
som jag nyss köpte på loppis.
Bilden överförde jag med Art Medium,
som du hittar ett inlägg om här.
Jag tycker det blev fint och nu ångrar jag
att jag inte köpte flera likadana burkar
från loppisen ..  :)
 Burken passar bra ihop med
brödlådan och plåtburken, som jag nyligen
dekorerade med en servett från HM och decoupagelack :)
Tack för alla trevliga hälsningar :D
Ha en riktigt god fortsättning på veckan!
*
kram Tini



lördag 5 april 2014

Ranunkel och kruka

Nya blommor piggar alltid upp.
 Den vita Ranunkeln följde med från blomaffären idag,
men få se hur länge jag får den att
hållas vid liv :)
Den snygga krukan såldes på Plantagen för 2 e styck,
så den följde oxå med. Jag gillar den lite
gammamodiga stilen på krukan.
Jag hade tänkt jobba lite i trädgården idag,
men trivdes inte länge i den kalla vinden.
En vit bellis och en murgröna
fick jag ändå planterat vid ingången.
I stället kommer jag att njuta av
de vackra bilderna i den här fina tidningen :)
 Nu önskar jag er alla
en riktigt god fortsättning
på helgen!
Tack för kommentarerna :D
*
kram Tini
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...