Sidor

lördag 21 februari 2015

Necessärer av resttyg

Sminkpåsen som jag brukar ha med
mig i handväskan hade gått sönder,
så jag behövde en ny.

Jag kom på att jag har
portmonnäbyglar i mina gömmor,
så jag satte igång med att sy.
Jag använde fodertyget
som blev över av läderväskan,
men stjärnan blev nu inte helt
på rätt ställe, så det kan hända att
jag sprättar bort den ..
När jag nu en gång var i gång,
så sydde jag en påse till,
denna av tyget som blev över
när jag förminskade Ikeas kuddfodral.
 Roligt har det varit att få pyssla
i lugn och ro med olika saker
under den lediga veckan.
 Men på måndag blir det
jobb igen :)
***
Tack för alla trevliga kommentarer
som ni gett er tid att skriva!
Alltid lika roligt att läsa dem :D
Ha en riktigt god fortsättning
på helgen!
*
kram Tini

5 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Oj oj, vad du är duktig på att sy och pyssla med allt möjligt...såå roligt med kreativa människor och roligt att få lite idéer också ;)
Trevlig lördag!
Bia

AnniK sa...

Ihanat pussukat! Mukavaa lauantaita sateisesta säästä huolimatta :)

Monica sa...

Nej men ojdå.....så söööta. Man blir nästan biten av en inspis.... :)
Ha det bra
Monica

MINA TVÅ HEM sa...

Att du orkar (positivt menat) man blir grön av avund när du hinner med sådanna saker och allt blir så lyckat.
Ha en skön kväll!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

choicesbyannie sa...

Verkligen jättesöta de där små portmonän. Önskar jag kunde sy så där ;) Men jag har verkligen inte tålamodet till att sy så jag nöjer mig med att beundra andra som kan;)

Fin kväll önskar jag dig och jag ser fram emot att se dina loppisfynd.
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...